Treceți la conținutul principal

Fursecuri cu dragoste... si .... nuca :)

Pentru buni... 
Stiu ca esti mandra ca nu am "doua maini stangi"
 

De vreo doi ani mi-am descoperit pasiune gatitului, si nu orice gatit, ci ...prajiturit. Da da stiu nu face bine la silueta, dar face incredibil de bine la moral. Si cum azi stateam si scotoceam dupa retete pentru o buna prietena, am descoperit prima mea incercare culinara, un "dulce" care imi aduce aminte de dupa-amiezile de duminica din iernile copilariei,... fursecuri cu nuca... insotite de o minunata cana de ciocolata calda. 

Inutil sa va mai spun ca daca nu sunteti "in the mood for cooking", mai bine nu va mai apucati. Prajiturile se fac cu dragoste si din dragoste, astfel nu iese (am testat si asta pe niste briose cu ciocolata, intr-o seara cand supararile stateau pe capul meu si nu se dadeau duse.....rezultatul a ajuns in cosul de gunoi....iar supararile s-au rezolvat altfel). 
 
Asa ca daca sunteti fani nuca si nu stiti cu ce dulce sa-i imbiati pe cei dragi, luati un pix si notati: 

Pasul 1: Ingredientele  - pentru 2 portii sanatoase

Imi place sa le vad insirate pe toate pe blatul de lucru si sa nu alerg dupa ele prin camara sau frigider sau te miri pe unde. 

600 gr faina 
2 pachete de margarina pentru prajituri 
4 oua 
300 gr zahar pudra
2 lingurite praf de copt
1 plic de zahar vanilinat 
nuca maruntita (pun nuca intr-o folie de plastic si o presez bine cu sucitorul)
optional puteti adauga si visine din dulceata sau orice alt fruct preferat 


Pasul 2: Pregatirea 

Daca lucrati in doi este cu atat mai amuzant.... imi place ordinea dar la fel de mult imi place si dezordinea....iar jocurile in bucatarie cu faina si zahar sunt din cele mai amuzante..... plus ca va si relaxeaza....


Luati doua castronele, separati albusurile de galbenusuri. Separat intr-un alt castron frecati margarina cu zaharul, apoi adaugati cate un galbenus, praful de copt, zaharul vanilinat, faina. Pentru aroma imi place sa ma joc cu migdalele, coaja de lamaie si/ sau de portocala. Aluatul de l-am obtinut il punem la frigider pana se intareste (eu il tin in medie 30-45 minute). Astfel aveti suficient ragaz sa strangeti in bucatarie..... 

Dupa perioada de asteptare, se scoate aluatul din frigider, se fac bilute mici pe care le trecem prin albus si prin nuca maruntita. Putem sa le punem si visine, si caise confiate si stafide aurii.... Prajituritul invita la creativitate....  

Cuptorul se incalzeste la 180 grade iar fragedele prajiturele se coc pana devin aurii... inainte de servire se pudreaza cu zahar. 

Musai sa fie servite cu o cana de ciocolata calda, sau o cafea aromata cu lapte.... acompaniate de un film bun si de persoana draga..... 

Si daca tot vorbeam de film, cred ca acesta ar fi cu siguranta potrivit: 











Comentarii

Postări populare de pe acest blog

The world is what you think of it. So think of it differently and your life will change.  (Paul Arden - Whatever You Think, Think The Opposite)

Comunicare vs Tunderea oilor sau cum am ramas inchisa in biblioteca

Intamplarea pe care o voi povesti azi s-a intamplat cu mult timp in urma...pe cand eram anul I..Cautam carti pentru binecunoscuta tema la Teoria Comunicarii (afurisitele ale de citate...cine stie cunoaste ;))...si pentru ca nu am gasit la biblioteca facultatii tot ce imi trebuia am hotarat sa imi incerc norocul acasa (la Buzau)..Stiam ca biblioteca achizitionase carti bune de comunicare....zis si facut. De cum am intrat m-am simtit ca la aeroport cand trebuie sa faci "check in"..securitate nu gluma..nu ma gandeam ca exista oameni atat de impatimiti de lectura care sa isi doreasca sa place cu un raft acasa, pe ascuns...Am declarat ca nu am intentii rele si m-am indreptat catre sectia de "imprumut adulti". Insa aici, surpriza...nu gasesc un raft dedicat exclusiv comunicarii..zaresc John Fiske langa modul de tundere al oilor si pe Kotler la industria alimentara...logica zero in asezarea acestor carti. M-am uitat sa vad daca nu cumva biblioteca e in curatenie si se inta