Treceți la conținutul principal

Aventura achiziţiei unui apartament - episodul 3

Întâlnirea cu agentul imobiliar

Lucrurile sunt bune şi frumoase. Banca îţi spune ca eşti solvabil pentru o anumită sumă. Începi sa faci lista cu zonele în care ţi-ar plăcea să stai. Şi suni! Toate anunţurile se dau drept anunţuri care au fost postate de către proprietarii imobilelor. Surpriză. Vei auzi la capătul firului glasul unui oarecare Gigel care îţi spune că ai sunat la firma de imobiliare X. Şi colac peste pupază îţi transmite că apartamentul care are anunţ dat în ziar azi tocmai a fost vândut.
Să ştiţi că în ceea ce priveşte anunţurile în care apar imobile în zone bune, cu îmbunătăţiri şi cu "vedere la parc", la preţuri mai mult decât rezonabile nu sunt decât momeli. O dată ce ai sunat pentru a te interesa de acel apartament te trezeşti că ţi se prezintă altceva, într-o altă zonă, sau dacă eşti suficient de convingător în aceeaşi zonă. Şi accepţi, că oricum nu mai ai ce să faci. Dar bagă de seamă, dacă nu eşti decis asupra zonei, nu accepta chiar orice. Nu se ştie unde te trezeşti.

Personal, am avut noroc atunci când am găsit apartamentul, dar un ghinion de zile mari în ceea ce priveşte agentul imobiliar. Nu îi vedeam eu cu ochi buni, dar sunt ceva de groază aceşti oameni. Sau cel puţin cel peste care am dat eu. Numele lui nici nu este important la fel cum nu contează nici agenţia la care lucra cu spor.
De prisos să menţionez că acest individ nu ştia apartamentul atunci âcnd ne+am întâlnit cu el. Era şi pentru el prima vizionare. Tot ceea ce făcuse era să pună mâna pe un pix şi să treacă în dreprul anunţului numărul său de telefon. Asta nu ar fi o problemă. Ceea ce este ne neiertat este faptul că acest reprezentant al agenţiei imobiliare, la întrebarea: ce poţi să ne oferi de comisionul pe care îl soliciţi? răspunsul a venit senin consultanţă. Bun! Minunat până aici. Ce mi-a fost oferi? Un om care ne-a stat în coastă vreo săptămână, care pomenea de comisionul lui o dată la cinci minute, care susţinea că ştie cum funcţionează creditele dar care nu reuşea să găsească răspunsul la întrebări elementare. Dispariţia lui din viaţa noastră s-a produs la semnarea antecontractului, care a adus după sine şi plata mult doritului comision. Şi dus a fost!

Morala: Încercaţi pe cât posibil să vă feriţi de oamenii temători şi înguştila minte aşa cum era dragul meu agent imobiliar. Nu veţi scăpa de acest individ dar dacă totuşi alegeţi să cumpăraţi prin agenţie, vă doresc să găsiţi oameni deschişi la minte.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

The world is what you think of it. So think of it differently and your life will change.  (Paul Arden - Whatever You Think, Think The Opposite)

Comunicare vs Tunderea oilor sau cum am ramas inchisa in biblioteca

Intamplarea pe care o voi povesti azi s-a intamplat cu mult timp in urma...pe cand eram anul I..Cautam carti pentru binecunoscuta tema la Teoria Comunicarii (afurisitele ale de citate...cine stie cunoaste ;))...si pentru ca nu am gasit la biblioteca facultatii tot ce imi trebuia am hotarat sa imi incerc norocul acasa (la Buzau)..Stiam ca biblioteca achizitionase carti bune de comunicare....zis si facut. De cum am intrat m-am simtit ca la aeroport cand trebuie sa faci "check in"..securitate nu gluma..nu ma gandeam ca exista oameni atat de impatimiti de lectura care sa isi doreasca sa place cu un raft acasa, pe ascuns...Am declarat ca nu am intentii rele si m-am indreptat catre sectia de "imprumut adulti". Insa aici, surpriza...nu gasesc un raft dedicat exclusiv comunicarii..zaresc John Fiske langa modul de tundere al oilor si pe Kotler la industria alimentara...logica zero in asezarea acestor carti. M-am uitat sa vad daca nu cumva biblioteca e in curatenie si se inta