Treceți la conținutul principal

Ce as schimba la Romania

Am preluat de la Andreea leapsa cu "Ce as schimba la Romania". Tema grea nu am ce zice, mai ales ca m-am cam saturat sa aud oameni in jurul meu care vor sa plece din tara si care considera ca aici nu mai e nimic bun de facut sau de schimbat. Sunt oameni care traiesc cu sentimentul ca daca pleaca intr-o tara straina isi vor rezolva toate problemele, ca nu vor mai avea de suferit, ca viata lor va fi lapte si miere. Lucrurile nu stau chiar asa, si tind sa ma incapatanez sa cred ca inca se mai poate schimba ceva la Romania. Pana la urma, putem intelege ca lucrurile nu merg bine, dar oare nu ar trebui sa ne intrebam daca nu cumva si noi am contribuit la aceasta stare de anormalitate, prin faptul ca ne-am complacut sa aratam cu degetul si sa nu facem nimic. Sa procedam precum suprapatura societatii, precum oamenii fara principii si valoare, care se reped in a lovi in cei care incearca sa se ridice....si facem asta fie din ignoranta, fie din sentimentul de turma,fie din invidie, sau din neputinta.
Nu am trait niciodata cu sentimentul de rusine ca sunt romanca. Dar nu pot sa uit senzatia pe care am trait-o acum cativa ani in Italia cand am declarat ca sunt roman. Eram privita cu curiozitate, ca si cand i-as fi pacalit sau le-as fi facut farsa. Se pare ca nu ma incadram in imaginea pe care italienii si-au creat-o despre romani. Sau poate eram doar exceptia care intarea regula. Oricum..un paradox.
Ce as schimba la Romania? Atunci cand incepi sa schimbi ceva ar trebui sa o faci cu pasi mici,incetul cu incetul. Si ca sa incepi sa schimbi ceva la o tara ar trebui sa incepi prin a schimba mentalitatea celor care o locuiesc. Lucru usor de zis dar greu tare de facut.
Am observat ca romanii sufera de sindromul "Omul care le stie pe toate". Ne dam cu parerea despre orice, oricand cu oricine. Nimeni altcineva nu are dreptate, nimeni nu e mai tare ca noi. Suntem "inteleptii satului" si in orice clipa suntem pregatiti sa il aratam cu degetul pe cel slab, pe cel mai firav.
As schimba sistemul mass-media. Nu mai vreau sa vad stiri cu si despre "pitipoance", despre oameni fara valoare care au devenit "vedete" peste noapte. Nu vad de ce m-ar interesa cu cine se intalneste sau cu cine se mai culca nu stiu ce model sau actrita de filme porno. Dar asta se cere, iar oferta nu intarzie sa apara si sa fie din cea mai diversificata.
As vrea sa nu mai exista spaga, nepotism, promovarea falselor valori.

Ce fac pentru a schimba? Prea putine sau atat cat pot. Fac greva mea proprie. Refuz sa privesc ceea ce nu imi place, incet, si oarecum timid (si aici imi fac mea culpa) incerc sa iau atitudine si sa semnalez atunci cand ceva nu merge bine. Pana la urma reclamatia este un feed-back ca ceva nu merge bine nu neaparat o forma de agresiune verbala fata de cel care iti preia solicitarea. Poti sa semnalezi ca ceva nu merge bine, dand in acelasi timp dovada de tac si diplomatie. Poate e putin, dar la fel ca Andreea consider ca acea comunicare de la om la om poate schimba multe, poate face acea diferenta de care avem nevoie ca sa schimbam ceva.

Dau leapsa mai departe catre Diana, Mir, si oricine mai doreste sa schimbe ceva la Romania.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

bilete, ratb....zile proaste

Azi s-a umplut paharul!! Cat de prost poate functiona "sistemul" RATB din Bucuresti? Am incercat sa imi cumpar bilet de autobuz si cand ma apropii de casa de bilete constat ca doamna nu era acolo. Insa avea geanta lipita de scaun. acum nu sunt absurda sa pretind sa stea legata de scaun, dar timpul meu, al umilului client al RATB-ului nu permite ca doamna sa ia pauze dese de masa sau mai stiu eu ce. Asa ca a trebuit sa infrunt frigul naprasnic de afara si sa merg pe jos trei statii (nu circul frecvent pe la suprafata prin urmare de abonament nici nu se pune problema). Daca m-as fi urcat as fi patit-o la fel ca Radu si nu aveam chef sa ma tocmesc cu controlorul ca sa ma lase sa mai stau in autobuz. Si raspunsul ar fi venit mai mult ca sigur "NU", nu platesc amenda ca nu mi se pare normal, daca nu am gasit bilet si am o urgenta de ce sa fie vina mea ca ma urc fara. sa aiba bunavointa sa faca in asa fel incat sa se poata cumpara bilete si de la sofer (ca in occident). ...

visez....it takes some words to make an action

Saptamana trecuta am fost parte al unui eveniment corporate si am beneficiat de o actiune de teambuilding sub forma unui "cooking event" cu Horia Varlan. A fost o seara de distractie, de arta culinara, de emotii ( da da de emotii nu pentru ca nu mi-as cunoaste colegii ci pentru ca nu stiam daca ceapa se va prinde sau nu de tigaie :) de lacrimi (tot de la "generoasa" ceapa), de ras si voie buna. Am invatat supa crema de brocolli si aripioare in sosuri cremoase si un desert pe care cu siguranta il voi incerca si acasa. Si am descoperit ca imi place, ca ma simt fericita... e da sunt gurmanda dar dincolo de poftele mele de arome si gusturi noi am descoperit ca sunt fericita atunci cand ceilalti mananca cu placere din ceea ce am gatit. Nu degeaba se spune ca cel mai frumos compliment pe care i-l poti face unui bucatar este sa ii inapoiezi farfuria "curata". Visez la restauranto-boutique-lounge-cafeneaua-place-ul meu peste ani (nu stiu ce forma sa ii dau) in ca...

Cum să convingi?

Cum convingi pe cineva că produsul tău se potriveşte nevoilor sale? Cum faci să obţii avansarea pe care ţi-o doreşti atât de mult? argumentele sunt suficiente în acest caz sau e mai e nevoie de ceva? Când vorbim de vânzări sau de arta de a convinge pe cineva, nu trebuie să ne ghidăm niciodată după teorie. Fie că vorbim aici de vânzarea unei maşini, a unei gume de mestecat sau a unui serviciu. Succesul nu se bazează exclusiv pe argumentare. Oamenii vor şi au nevoie să creadă că alegerea pe care ei au făcut-o a fost una raţională. De fapt ceea ce contează în actul alegerii este nivelul emoţional. Vânzătorii sau mai modern spus sales agents ar trebui să înveţe că preţul este important, dar că până la urmă clienţii aleg produsul pe care-l consideră bun. într-o vânzare bună, nivelul emoţional primează întotdeauna în faţa celui faptic. Există mai multe metode prin care poţi să câştigi încrederea partenerilor de discuţie, una dintre ele fiind imitarea. Să nu neglijăm faptul că oamenilor le pl...