Treceți la conținutul principal

Impresii

Subiectele la moda in aceste zile sunt alegerile parlamentare, ziua Romaniei sau "ce facem de sarbatori". Exceptand faptul ca voi spune si eu La multi ani, Romania! nu am de gand sa scriu despre niciunul din subiectele la moda, caci politica nu ma mai pasioneaza demult, iar de sarbatori inca nu am planuri.

Am fost la Buzau in acest weekend si am fost surprinsa de transformarile prin care trece micul oras de provincie. Este adevarat ca nu am mai fost demult acasa dar totusi aparitia a doua mall-uri si a doua mari hipermaket-uri mi s-a parut a fi mult prea mult pentru acest oras. Nu am vazut niciodata Buzaul ca un oras cu o putere de cumparare atat de mare incat sa sustina aceste tipuri de comert, nemaipunand la socoteala ca aceste afaceri vor da peste cap magazinele de cartier. In fine nu despre asta vroiam sa scriu ci despre euforia oamennilor la deschiderea unui celebru hipermarket. Din cate intelesesem de la prietenii mei, deschiderea avusese loc pe 27 noiembrie, cand ad literam fusese omor de om pentru a se intra in magazin. Curiozitatea ma impingea sa vad despre ce este vorba si cum arata asa ca am dat si eu o fuga sambata dimineata. In afara faptului ca nu era inca finalizata constructia in care se gasea atat mall-ul cat si hipermarket-ul, hipermarket-ul mi s-a parut extrem de inghesuit, nu aveau loc doua carucioare pe interval, intre rafturi aveai senzatia ca te sufoci si deveneai brusc claustrofobic, iar banda de la casa era extrem de mica. In rest gaseai de toate sau cel putin cate un pic din fiecare si parca,lasand rautatea la o parte, chiar era necesar un astfel de magazin. Lumea in schimb m-a impresionat, m-a dezamangit si mi-a inspirat mila. Toata lumea avea cate un cos in mana, erau imbracati frumos, ca-n zi de sarbatoare si faceau din cumparaturi un soi de activitate aleasa. Ce m-a amuzat a fost faptul ca erau oameni care se bucurau ca se intalneau la raionul de mezeluri sau la cel de muraturi si aveau acea bucurie sau mandrie in privire, ca uite m-a vazut nea Gica la hipermarket. E trist, e dezolant. Nu neg ca este o curiozitate dar oameni uita uneori de unde au plecat.

Sunt curioasa peste o luna cand am sa mai ajung acasa ce am sa mai descopar. Oricum ma bucur ca lucrurile evolueaza si in orasul meu natal.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

The world is what you think of it. So think of it differently and your life will change.  (Paul Arden - Whatever You Think, Think The Opposite)