Treceți la conținutul principal

Duminica la teatru

*
Duminica trecuta am avut ocazia de a merge la teatru, la o piesa absolut superba: "Dulcea pasare a tineretii" a lui Tennessee Williams. Piesa de joaca la TNB, la sala Atelier, iar regia este semnata de Tudor Marascu. Distributia este si ea de exceptie: Adela Marculescu, Damian Crasmaru, Vivian Alivizache, Sanda Toma, Mihai Niculescu, Ionut Adascalitei, Marius Rizea, Tomi Cristin, Viorica Voda. O piesa ce vorbeste despre esec, despre finaluri mai putin fericite, despre adevaruri crude.

Piesa este o imagine a decaderii morale si a raului, a desfraului, a alegerilor, uneori gresite, pe care oamenii le fac in viata, din ignoranta, din dorinta de mai bine sau din naivitate. Personajele principale sunt o actrita de film trecuta de mult de prima tinerete, care fuge de propriul esec, scufundandu-se in alcool, droguri si desfrau si un tanar cu vise nobile candva care incearca sa si le indeplineasca prin mijloace ieftine. Batrana actrita este descrisa ca un monstru, este un om aflat aproape de fundul prapastiei, dar nu si-a pierdut cu totul umanitatea. Tanarul hoinar nu este altceva decat intruparea visului american, un vis care nu a putut fi dus pana la capat, caci tanarul este atras in acel vartej al gloriei si al luxului si isi imagineaza ca tot ceea ce ii pica in mana este si bun. In finalul piesei, batrana actrita este readusa la viata de vestea succesului repurtat la Hollywood si reuseste sa se salveze din infernul in care a coborat. Din pacate, tanarul si-a pierdut tineretea si o data cu ea si vointa de a trai. Nu se opune atunci cand un grup de huligani il castreaza pentru ca transmisese o boala venerica unei fete tinere, fiica celui mai bogat om al tinutului. Tanarul Chane Wayne, asa cum se numeste personjul principal, isi pierde sufletul datorita depravarii si a minciunii in care traise.

Dulcea pasare a tineretii este expresia violentei politice, a bolilor spirituale si trupesti. Umorul anumitor scene este grotesc si ilustreaza si mai bine descompunerea morala.

O piesa pe care o recomand cu caldura. In fond vremea de afara parca ne imbie la o dupa amiaza de duminica petrecuta la teatru. Va asigur ca nu o sa va para rau.


*poza este preluata de pe www.port.ro

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

The world is what you think of it. So think of it differently and your life will change.  (Paul Arden - Whatever You Think, Think The Opposite)

Comunicare vs Tunderea oilor sau cum am ramas inchisa in biblioteca

Intamplarea pe care o voi povesti azi s-a intamplat cu mult timp in urma...pe cand eram anul I..Cautam carti pentru binecunoscuta tema la Teoria Comunicarii (afurisitele ale de citate...cine stie cunoaste ;))...si pentru ca nu am gasit la biblioteca facultatii tot ce imi trebuia am hotarat sa imi incerc norocul acasa (la Buzau)..Stiam ca biblioteca achizitionase carti bune de comunicare....zis si facut. De cum am intrat m-am simtit ca la aeroport cand trebuie sa faci "check in"..securitate nu gluma..nu ma gandeam ca exista oameni atat de impatimiti de lectura care sa isi doreasca sa place cu un raft acasa, pe ascuns...Am declarat ca nu am intentii rele si m-am indreptat catre sectia de "imprumut adulti". Insa aici, surpriza...nu gasesc un raft dedicat exclusiv comunicarii..zaresc John Fiske langa modul de tundere al oilor si pe Kotler la industria alimentara...logica zero in asezarea acestor carti. M-am uitat sa vad daca nu cumva biblioteca e in curatenie si se inta