Treceți la conținutul principal

Dobre, Gdansk!


Gotic, F. Chopin, H. Sienkiewicz, kielbasa (carnaciori), zlot, Polonia. Si un oras care sta de straja la Marea Baltica: Gdansk.
Multi cand aud numele Gdansk isi imagineaza ca este doar un port ca multe altele. Dar orasul nu inseamna doar nave, ci si cladiri in stil gotic, stradute vechi, si mult mult romantism. Trebuie doar sa te inarmezi cu rabdare si cu o harta pentru a-ti face vizita mai usoara.
Recunosc , prima data cand am auzit ca voi pleca la Gdansk, nici nu stiam in ce zona sa il localizez..Harta mi-a fost prieten de nadejde si asa am aflat ca voi pleca in nordul Europei, la Marea Baltica...Nu mai calatorisem pana atunci atat de departe si nici nu mai vazusem alta mare in afara de cea Neagra. Ne-am hotarat destul de greu cu ce sa plecam..avion, autocar, tren, si pentru ca punctul comun la care am ajusn la final a fost trenul, am facut 36 de ore pana am ajuns la destinatie. (data viitoare am jurat ca vom pune bani la ciorapi si vom pleca cu avionul).
De um am pus piciorul in oras am trait senzatia ca de undeva, de pe o strada sau de dupa o cladire va aparea un cavaler in armura...Doar masinile secolului XXI ne mai aduceau cu picioarele pe pamant.
Daca te intrebi ce ar trebui sa vizitezi prima data in Gdansk, ti-as spune fara sa stau pe ganduri, centrul istoric medieval.Aici vei gasi toate monumetele importante ale orasului, de la Upland Gate, vechea poarte de intrare in oras, pana la Katowia, o veche camera de tortura, construita de un arhitect flamand. De asemenea, poti vizita turnul inchisorii Wieza Wiezienna. Daca nu vreti sa pierdeti o priveliste superba a raului Motlawa, atunci trebuie sa urcati in turnul bisericii gotice a Sfintei Fecioare.
Daca vreti sa faceti cumparaturi, atunci strada Mariacka este cea pe care o cautati. Este recunoscuta ca cea mai frumoasa strada din Gdansk, fiind construita in stil baroc.
In baza navala a orasului acosteaza azi iahturi. Ceea ce merita vizitat este Muzeul Central Maritim, situat intr-o macara, construita in 1442-1444.
Si daca tot esti in regiune, fa o vizita si pe la Sopot, renumita statiune balneara de pe litoralul polonez al Marii Baltice.
Sederea mea in Gdansk nu a fost una indelungata. Dar am stat suficient incat sa imi doresc sa mai revin aici.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

The world is what you think of it. So think of it differently and your life will change.  (Paul Arden - Whatever You Think, Think The Opposite)

Comunicare vs Tunderea oilor sau cum am ramas inchisa in biblioteca

Intamplarea pe care o voi povesti azi s-a intamplat cu mult timp in urma...pe cand eram anul I..Cautam carti pentru binecunoscuta tema la Teoria Comunicarii (afurisitele ale de citate...cine stie cunoaste ;))...si pentru ca nu am gasit la biblioteca facultatii tot ce imi trebuia am hotarat sa imi incerc norocul acasa (la Buzau)..Stiam ca biblioteca achizitionase carti bune de comunicare....zis si facut. De cum am intrat m-am simtit ca la aeroport cand trebuie sa faci "check in"..securitate nu gluma..nu ma gandeam ca exista oameni atat de impatimiti de lectura care sa isi doreasca sa place cu un raft acasa, pe ascuns...Am declarat ca nu am intentii rele si m-am indreptat catre sectia de "imprumut adulti". Insa aici, surpriza...nu gasesc un raft dedicat exclusiv comunicarii..zaresc John Fiske langa modul de tundere al oilor si pe Kotler la industria alimentara...logica zero in asezarea acestor carti. M-am uitat sa vad daca nu cumva biblioteca e in curatenie si se inta